De voorbije weken heeft de specifieke lerarenopleiding Het Perspectief een stap genomen naar het gebruik van social media zoals blog en twitter in het kader van de opleiding.
Waarom deze stap? Op een lerarenopleiding van vandaag rust een grote verantwoordelijkheid - wij leiden de lesgevers van morgen op. Deze lesgevers zullen functioneren in een nieuwe maatschappij en moeten jongeren klaarstomen om hun plaats te vinden in die maatschappij. Ook deze jongeren moeten een job vinden, een leven uitbouwen in de beste omstandigheden... we zijn dit aan hen verplicht - de wereldburgers van morgen die verantwoordelijkheid moeten opnemen voor onze maatschappij.
Waarom twitter?
The usefulness of Twitter is not readily as obvious to some people as Facebook; although it may be more addictive once you get the hang of Tweeting; you get more immediate responses and it seems to live somewhere between the worlds of email, instant messaging and blogging. Twitter encourages constant “linking out” to anywhere and, in that respect, is more analogous to a pure search engine; another way to find people and content all over the Net.
Twitter has quickly built brand awareness and a loyal following, especially among the technically adept; bloggers, online marketers, evangelists, basically anyone with something to promote seem to find Twitter extremely valuable.
When asked why they love Twitter, users say like “I can ask a question and get an instantaneous response”. They crave the ability to “tap into the collective consciousness” of others on the network, bouncing ideas off others with whom they would otherwise have no means of connecting. Twitter addicts claim it’s like the old fashioned water cooler, where people can gather to shoot the breeze on whatever topic is on their minds. Twitter is like a communications stream you dive into for an invigorating swim.
http://www.twitip.com/twitter-versus-facebook/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten